Regulamin sklepu Motomoda24 – zasady zakupów, zwrotów, reklamacji i płatności
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Właścicielem sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym www.motomoda24.pl jest firma MOTOMODA Piotr Pałyga z siedzibą w Bytomiu, przy ul. Kędzierzyńskiej 17, nr NIP 645-136-61-43, nr Regon 240148120, zwana w dalszej części regulaminu Sprzedającym.
- Zakupów w sklepie może dokonywać pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Klient spełniający wymienione wymagania, który chce dokonać zakupu, zwany jest w dalszej części regulaminu Kupującym.
- Przedmiotem transakcji prowadzonych pomiędzy Sprzedającym a Kupującym są produkty znajdujące się aktualnie w ofercie sklepu internetowego, jak również produkty, które nie figurują w ofercie sklepu, a mogą być dostarczone Kupującemu po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym lub w innej formie pisemnej.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany oferty w każdym czasie.
- Ceny wszystkich produktów oferowanych przez sklep internetowy www.motomoda24.pl wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Cena jest wiążąca w chwili składania zamówienia przez Kupującego. Cena nie zawiera kosztów przesyłki chyba, że inaczej wynika z treści regulaminu lub obowiązujących promocji.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Składanie zamówień w sklepie internetowym www.motomoda24.pl odbywa się poprzez:
- stronę www.motomoda24.pl
- kontakt telefoniczny pod numerami telefonów podanymi w dziale Kontakt
- przesłanie zamówienia e-mailem na adres podany w dziale Kontakt
- Po złożeniu zamówienia w trybie 1.a. niniejszego paragrafu, Kupujący otrzyma wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie dokonania transakcji.
- Zamówienia składane w trybie 1. b. i c. są potwierdzane przez Sprzedającego w sposób adekwatny do sposobu składania zamówienia.
- W przypadku niewystarczającej ilości danych potrzebnych do rozpoczęcia procesu realizacji zamówienia, Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym w celu uzupełnienia danych. W przypadku gdy kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, zamówienie nie będzie realizowane do czasu uzupełnienia danych, z zastrzeżeniem że jeżeli do w ciągu 5 dni roboczych Kupujący nie skontaktuje się ze Sprzedającym lub ponowne próby kontaktu Sprzedającego z Kupującym nie powiodą się, zamówienie zostanie anulowane. W przypadku gdy Kupujący uiści kwotę za zamawiany towar, zostanie ona zwrócona Kupującemu.
- Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedającego złożenia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży towaru pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
FORMY PŁATNOŚCI
- Zapłata za zamówiony towar może być dokonana:
- za pobraniem – zapłata gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki;
- przelewem – nr konta: 27 1050 1386 1000 0090 7247 1999 ING Bank Śląski, dane do konta: MOTOMODA Piotr Pałyga
- za pośrednictwem płatności internetowych Dotpay
- gotówką, kartą – przy odbiorze osobistym towaru w siedzibie Sprzedającego;
- za pomocą rat Credit Agricole
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Zamówienia składane zgodnie z §2 pkt 1. realizowane są zgodnie z godzinami pracy sklepu internetowego oraz godzinami pracy sklepu MOTOMODA, publikowanymi na stronach sklepu internetowego www.motomoda24.pl
- Czas realizacji zamówienia tj. okres od złożenia zamówienia do wysyłki zamówionego towaru lub jego przygotowania do odbioru w oddziale Sprzedającego zależny jest od dostępności danego produktu w magazynie.
- Realizacja zamówienia drogą wysyłkową.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się w dniu złożenia zamówienia, jeśli towar jest dostępny w magazynie i zamówienie zostało złożone do godziny 14.00. Standardowo czas realizacji zamówienia liczony od momentu złożenia i potwierdzenia zamówienia, oraz otrzymania przez sklep internetowy www.motomoda24.pl potwierdzenia zapłaty za zamówienie, do chwili nadania przesyłki wynosi 48h.
- Czas realizacji zamówienia nie uwzględnia dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską albo innego doręczyciela (orientacyjnie od 24 do 48h).
- Zamówienia złożone po godzinie 13.00 będą realizowane w następnym dniu roboczym.
- Zamówienie składające się z kilku produktów, których czasy realizacji są różne czas ekspediowania przesyłki może ulec wydłużeniu do czasu przygotowania do wysyłki produktu z najdłuższym terminem realizacji.
- W przypadku produktów, które nie znajdują się w magazynie Sprzedającego czas wysyłki wydłuża się średnio o ok. 4-5 dni roboczych.
- Ze względu na sprzedaż stacjonarną w sklepie, aktualny dostęp przedmiotów powinien być potwierdzony telefonicznie albo mailowo przez Kupującego przed dokonaniem zakupu. W razie gdy zamówienie Kupującego nie będzie mogło zostać zrealizowane ze względu na niedostępność zamówionego towaru, Kupujący niezwłocznie zostanie o tym fakcie poinformowany.
- Jeżeli towar jest czasowo niedostępny, Motomoda24 poinformuje o przedłużonym terminie dostawy towaru niedostępnego; w takim przypadku czas jego realizacji ulega zmianie.
- Jeżeli towar nie jest w ogóle dostępny, z powodu okoliczności niezależnych od www.motomoda24.pl, Kupujący może złożyć zamówienie na inny towar z oferty sklepu albo otrzymać zwrot zapłaconej już ceny. W przypadku wyboru innego towaru uiszczona uprzednio cena za towar niedostępny zostanie odpowiednio rozliczona a Kupujący otrzyma zwrot różnicy cen albo uiści na rzecz Sprzedającego kwotę stanowiącą brakującą część ceny nowo wybranego towaru.
- W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży ilość oferowanego towaru jest ograniczona. Realizacja zamówień w takiej sytuacji następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do czasu wyczerpania się zapasów objętych w/w. ofertami sprzedaży lub zakończenia promocji albo wyprzedaży.
- Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon bądź faktura VAT.
- Kupujący może wprowadzać zmiany w zamówieniu do momentu wystawienia dokumentu potwierdzającego sprzedaż. Kupujący może wycofać złożone zamówienie w całości do momentu jego wysłania. Wprowadzanie ww. zmian możliwe jest poprzez wysłanie na adres mailowy Sprzedającego stosownej informacji (lub poprzez formularz kontaktowy).
- W przypadku zakupu części zamiennych i tuningowych wymagany jest wcześniejszy kontakt Kupującego ze Sprzedającym w celu właściwego doboru potrzebnych części do danego pojazdu (marka, model, rok produkcji).
DOSTAWY PRODUKTÓW
- Dostawy produktów zamawianych w sklepie internetowym www.motomoda24.pl realizowane są na terenie całego kraju.
- Odbiór przesyłki od firmy kurierskiej musi być potwierdzony pisemnym pokwitowaniem. Z chwilą pokwitowania na Kupującego przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
- Odbierając towar Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem.
GWARANCJA
- Produkty oferowane przez sklep internetowy www.motomoda24.pl są objęte 24-miesięczną gwarancją jakości producenta, obejmującą wyłącznie wady fabryczne produktów.
- Sprzedający ponosi również odpowiedzialność wobec Kupującego z tytułu rękojmi zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.
- Jeżeli zakupiony produkt jest objęty dłuższą gwarancją niż w pkt. 1, Kupujący zostanie o tym fakcie powiadomiony przez Sprzedającego.
- Okres gwarancji jest liczony od daty sprzedaży wynikającej z paragonu lub faktury.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych oraz wynikających z niewłaściwego użytkowania.
- Jeżeli nabywcą towaru nie jest konsument, odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
REJESTRACJA KLIENTA I POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Sklep internetowy www.motomoda24.pl umożliwia Klientom rejestrację w serwisie.
- Rejestracja umożliwia stronom nieograniczony kontakt i ułatwia zawieranie transakcji bez konieczności podawania danych do dostawy przy każdej transakcji oraz zwalnia Kupującego z konieczności dodatkowego potwierdzania złożonych zamówień drogą telefoniczną lub mailową.
- Rejestracja jest równoznaczna z podaniem danych niezbędnych do wysyłki oraz jednorazowym potwierdzeniem faktu rejestracji poprzez kliknięcie linku zawartego w otrzymanym mailu rejestracyjnym.
- Sklep internetowy www.motomoda24.pl nie sprzedaje i nie udostępnia danych personalnych i adresowych osobom trzecim.
- Dane Kupującego otrzymane zarówno w procesie rejestracji oraz składania zamówienia są prawnie chronione.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wysyłania informacji związanych tylko i wyłącznie z serwisem http://motomoda24.pl
ZWROTY, REKLAMACJE
- Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” Kupujący będący konsumentem może zrezygnować z towaru kupionego w formie wysyłkowej w sklepie internetowym www.motomoda24.pl bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty wydania przesyłki, poprzez złożenie Sprzedającemu stosownego oświadczenia na piśmie.
- Zwrot jest możliwy, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony co oznacza, iż pozostaje w stanie niezmienionym w stosunku do jego stanu z chwili zakupu. Zwracany towar należy odesłać w ciągu 7 dni od dnia złożenia rezygnacji o której mowa w punkcie 1) razem z dokumentem zakupu ( oryginał paragonu, faktura VAT), na adres: MOTOMODA ul. Kędzierzyńska 17, 41-902 Bytom z dopiskiem : „ZWROT”.
- W przypadku przesyłki zwrotnej realizowanej zgodnie z pkt 1., koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Kupujący. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek zwrotnych wysłanych za pobraniem.
- Zwrot należnej kwoty równej cenie towaru zostanie przekazany na wskazany w formularzu odstąpienia od umowy przez Kupującego rachunek bankowy.
- W przypadku wymiany towaru, kolejna przesyłka zostanie wysłana zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 3.
- Jeżeli po otrzymaniu towaru Kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia, tzn. zamówiony towar jest niezgodny z umową, powinien odesłać go na własny koszt wraz z dowodem zakupu oraz dokładnym opisem wady / usterki produktu, na adres: MOTOMODA ul. Kędzierzyńska 17, 41-902 Bytom z dopiskiem: „REKLAMACJA”. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od ich wpłynięcia. Zgłoszenie reklamacyjne należy dokonać przesyłką Poczty Polskiej, za pośrednictwem firm kurierskich lub dostarczyć towar osobiście po uprzednim kontakcie z pracownikiem MOTOMODA. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek pobraniowych. Koszty dostarczenia towaru pokrywa Kupujący.
- Towar uszkodzony zostanie naprawiony albo wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sprzedający zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w magazynie towary do wyboru.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez Sprzedawcę złożonej reklamacji, Kupującemu przysługują względem Sprzedawcy uprawnienia związane z zgłoszeniem niezgodności towaru z umową, wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.
- Kupujący nie może dokonać zwrotu towaru odebranego osobiście w siedzibie MOTOMODA . W tym przypadku zamówienie dokonane w drodze elektronicznej uważane jest jedynie za rezerwację towaru dla Klienta, lecz sam zakup towaru odbywa się na miejscu w sklepie Sprzedającego.
- Towar nabyty przez Kupującego bezpośrednio w sklepie MOTOMODA, w przypadku reklamacji, musi być zwrócony do sklepu, w którym został odebrany.
POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Wszelkie informacje dotyczące specyfikacji produktów pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu różnić pomiędzy rzeczywistym wyglądem towarów prezentowanych na platformie, a wyglądem wynikającym z parametrów technicznych sprzętu Kupującego
- Informacje zawarte na stronach sklepu internetowego www.motomoda24.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- W umowach zawartych między Sprzedającym a Kupującym nie będącym konsumentem, wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu nieumyślnego niewykonania umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy powszechnie obowiązujące, regulujące sprzedaż towarów w zakresie, w jakim mają zastosowanie do umów zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu.
- Kupujący, składając zamówienie akceptuje niniejszy Regulamin.
- Złożenie zamówienia oznacza jednocześnie wyrażenie przez Kupującego zgody na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez motomoda24.pl danych z zamówienia dla celów marketingowych, promocyjnych, komercyjnych i statystycznych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jednolity w Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 – z późn. zm.).
- Kupujący ma prawo wglądu do własnych danych osobowych oraz ich poprawek, a także żądania ich usunięcia z bazy danych. Kupujący zapewnia, że podawane przez niego przy składaniu zamówienia dane są prawdziwe i pozostają zgodne ze stanem rzeczywistym. Za podanie nieprawdziwych danych osobowych odpowiada Kupujący.
- W wyjątkowych przypadkach termin realizacji zgłoszeń reklamacyjnych może ulec wydłużeniu. Na wszystkie zapytania dotyczące aktualnego statusu reklamacji, odpowiedzi (drogą mailową) udzieli obsługa sklepu.
WYMAGANIA TECHNICZNE I ZASTRZEŻENIA
- Do przeglądania i korzystania ze sklepu internetowego www.motomoda24.pl niezbędne jest posiadanie dostępu do sieci Internet.
- Korzystanie ze sklepu wymaga takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która umożliwia przyjmowanie i wykorzystywanie plików cookies.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania sklepu oraz prawo do innych przerw w dostę pnie do sklepu (w szczególności do prezentowanych produktów), spowodowanych w szczególności koniecznością konserwacji, naprawy systemu lub aktualizacji cen i opisów prezentowanych w sklepie produktów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy regulamin wchodz i w życie z dniem jego umieszczenia w sklepie internetowym pod adresem internetowym https://motomoda24.pl/regulamin-sklepu-motomoda24/
- Motomoda24.pl nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie do sklepu internetowego www.motomoda24.pl będące wynikiem problemów technicznych, konserwacji, przeglądów, wymian, napraw, a także innych przyczyn niezależnych od właściciela sklepu.